Dažnai mūsų skaitytojai klausia, iš kur imame tiek puikių, gilaus turinio meno kūrinių, kuriais puošiasi lietuviško „Magnificat“ viršelis. Tai mūsų prancūzų kolegų darbas ir dovana mums visiems. Jų ir paprašėme papasakoti, kas parenka konkretų kūrinį ir kokie svarbiausi atrankos kriterijai.
Nuo pat „Magnificat“ maldynėlio pasirodymo Prancūzijoje 1992 m. kiekviename jo viršelyje skaitytojų apmąstymams pateikiami sakralinio meno lobiai, sukurti nuo ankstyvųjų Bažnyčios laikų iki XX a. Viršelį puošiantis paveikslas visą mėnesį pasitinka maldyną į rankas imantį skaitytoją ir yra tarsi vartai į to mėnesio liturginius tekstus ir liturginį laiką, jis kiekvieną kviečia kontempliuoti ir melstis.
Atrenkant paveikslus atsižvelgiama į liturginį laikotarpį, kūrinio sakralumą, meniškumą ir sukūrimo techniką. Stengiamės parinkti geros vaizdinės kokybės, įvairių stilių ir epochų kūrinius. Pagrindinis tikslas – dėmesys ir atsižvelgimas į kiekvieną „Magnificat“ skaitytoją, nesvarbu, kuriame pasaulio kampelyje jis gyventų.
Atrankos procedūra dagiausia gula ant „Magnificat“ ikonografės pečių: atsižvelgdama į kiekvieno mėnesio šventes ir iškilmes, minimus šventuosius ir šv. Mišių skaitinių temas, ji pateikia paieškos gaires. Antai rinkdamiesi 2020 metų gegužės mėnesio viršelį turėjome bent tris temas: Švč. Mergelė Marija, Žengimas į Dangų ir Sekminės.
Ikonografės darbas – internetu prieinamose muziejų kolekcijose ir specializuotose meno kūrinių duomenų bazėse ieškoti ir atrinkti meno kūrinius, atskleidžiančius šias temas. Šiose duomenų bazėse sukaupti ne tik įvairiuose pasaulio muziejuose, nacionalinėse bibliotekose, bet ir privačiose kolekcijose esantys paveikslai. Suteikdamas prieigą prie kolekcijų, internetas labai palengvino iki tol vargingą, laiko ir erdvės ribojamą paiešką. Iš šių bazių gaunami geros kokybės atvaizdai, atitinkantys aukštus meno kūrinio atgaminimo spausdinant reikalavimus.
Kai paieška pagal temas baigiama ir atrinkti paveikslai surūšiuojami, ikonografė sukviečia komandos narius į susirinkimą. Visada dalyvauja vyriausiasis redaktorius ir viršelio dizaineris. Šiame susirinkime paveikslai pristatomi p. Dumontʼui, „Magnificat“ maldynėlio steigėjui ir redakcijos vadovui, ir visai redakcijai.
Taigi, viršelio paveikslas, lydėsiantis jūsų maldą visą mėnesį, kolegialiai išrenkamas iš maždaug penkiasdešimties variantų.
Isabelle Mascaras,
„Magnificat“ (Prancūzija)